fredag 7 december 2007

Hemma från Tallinn igen..

Det har jag iofs varit sedan i måndagskväll men jag har inte riktigt orkat skriva.
Resan var mysig och trevlig, kan tänka mig att åka till Tallinn igen någon gång. Det är en mysig liten stad att strosa runt i.

Vi skulle flyga i fredags vid 19,40 men planet var försenat till 21,25 så klockan var närmare halv ett på natten innan vi kom till hotellet. Lite jobbigt men inget att göra något åt. Iskallt var det och blåste nått hemskt. Hotellet visade sig vara lika kallt så vi kröp ihop nätt under täcket och somnade trots allt ganska omgående.

Lördagen tillbringade vi till fots runt om i gamla staden. Vi tog paus för fika och lunch. Vädret var lite soligt till en början men slog sedan om och mulnade till, några få snöflingor föll också. Kylan var påtaglig pga vinden men det var lite mysigt att gå omkring när mörkret föll och titta på all belysning och känna kylan bita i kinderna. Lite adventsstämning för en gångs skull...

Natten till söndag hade jag ordentligt ont i halsen men det försvann efter frukost. Kände mig väldigt trött på söndagen och vädret slog om till flera plusgrader med resultatet att den snö som fanns smälte och vatten fullkomligt rann från tak och längs gator.
Sambons kamera gillade inte fukten och kastade in handduken framåt seneftermiddagen, som tur var vaknade den till liv igen morgonen efter.

Måndag fm checkade vi ut men lämnade väskorna på hotellet. Flyget skulle inte avgå förrän vid 19. Det här blev en jobbig dag. Jag kände mig väldigt trött och halsen gjorde ordentligt ont. Släpade oss omkring och försökte döda en del tid. Framåt 16 gick vi tillbaka till hotellet och tog en taxi mot flygplatsen.

Det var väldigt skönt att komma hem till sin egen lägenhet och framförallt sin egen säng! Lite varmt att dricka för halsen, sen kröp jag ner och sov ganska omgående.


Inga kommentarer: