torsdag 24 januari 2008

Sjuk igen..

Grinigt värre är vad det verkar vara med alla förkylningar nuförtiden. Jag hann vara frisk i två veckor iaf... bättre än inget.
Sambon sjuknade om i lördags med feber och hosta och förkylning, trodde länge att jag skulle klara mig. Naivt. Jag vet. Så nu ligger/sitter man här. Men det är inte lika illa som förra gången i allafall!

I övrigt känns molnen på himlen ganska mörka.. min älskade lilla morfar är dålig. Jag vet ju att han är väldigt sjuk men just nu anser jag att han är sämre än han faktiskt behöver vara med rätt vård.
Så jag har bråkat lite med läkarna och nu blåser det nya vindar. Lite väntan och bara hålla tummarna att det har den effekt jag hoppas på. Kan han inte tala för sig själv så ska jag hjälpa honom tala för honom... Pratade med honom nu på fm, tanken är rätt men det blir fel när han pratar. Han blir så frustrerad.
Mormor är stark. Starkare än jag trodde hon skulle vara. Kanske inte behöver oroa mig så mycket över henne som jag trodde.

Nu blir det sängen och lite tidningar igen. Sova är bästa medicin har jag hört. Svårt att komma till ro bara, jag blir som en grinig 3 åring när jag är sjuk. Inget är bra. ;)


Inga kommentarer: