onsdag 1 oktober 2008

Magen flippat...

..den brukar ju kunna balla ur när det blir mkt stress omkring mig men nu är den mer än lovligt knasig. Spontankräks alla möjliga tider på dygnet, ont hela tiden och supertrött.
Varit till farbror doktorn idag som konstaterade att mitt CRP var högt och magen generellt öm överallt. Troligen inflammation i tjocktarmen. Skoj. Antibiotika nu då.. å lite mer piller.. Ska söka akuten om jag får akuta smärtor eller feber. Åter i morgon för nya prover igen. Just det.. jag skulle ta det lugnt också... jag lovade..
Jag ska bara... måla köksluckor, snickerier, garderobsdörrar, innerdörrar, dörrfoder, fönster, väggar och lägga nytt golv i sovrum och kök i nya lägenheten, sen måste jag packa nuvarande lägenheten, flytta, packa upp i den nya, komma ikapp i mina studier i digital bildbehandling och introduceras på nya jobbet.. sen kommer julstöket.. men sen. Sen lovar jag att ta det lugnt. :)
Allvarligt.. ska lyssna på min kropp... jag är inte bara korkad, jag är också sjuksköterska och vet att det är viktigt.. ska lyssna på de råd som jag hade gett en kompis om hon var jag. :D

Onsdag idag.. torsdag.. sen är det fredag.. på fredag kommer Anders.. jag längtar.. få sniffa på honom, höra honom andas när jag somnar.. peta på honom när han snarkar och sen somna själv. Helgen kommer tillbringas på luftmadrass i nya lägenheten. Romantiskt värre. ;)

Nu ska jag ta det lugnt.. ja faktiskt. :)

Inga kommentarer: